WelcomeToMySuperDuperBlog

Fact or no?

Assalamualaikum, hey guys. Cuti dah nak habis. Esok Sekolah kan, homework dah siap? Saya dah, heeee. Okay, today nak cerita psl Sekolah asrama. Yaaaaa, memey saya tau Sekolah asrama Sekolah yg terbaik. But kalau kat Sekolah kita buat benda baik begitu juga dirumahkan? Heeee,kebaikkan msk asrama ialah :-
-dpt menjadi pelajar yg cemerlang
-dpt peluang kerja yg bagus
-dpt me punyai masa depan yg cerah
-and yg sama dengan waktunya. Hehe

Keburukan pulak :-
-tak pandai masak
-tak pandai kemas rumah.
-tak pandai basuh baju
-and yg sama waktu dengannya, hehe

Okay, bukan nak kutuk budak asrama or saya jealous sebab tak dpt msk asrama ke kan. But saya nak ckp sbb benda nie berlaku kat rumah saya, and benda ternary dekat adik saya. Hmm, balik je rumah, bangun dekat pukul 2, paling lambat pukul 5 petang. Cuba bayangkan? Haihh,
Langsung tak pernah msk dapur, I mean tak pernah langsung bak try masak. Bila my mom suruh basuh pinggan, dia Akan mengelakkan and yg kenanya saya. Okay, sabar diyana.
And adik saya jugak Teramat ah manja. Apa dia mintak utk bwk p asrama semua dia dpt. Yg saya mintak? Haram tak dpt.

So, saya rasa saya dah buat keputusan nak stay je kat Sekolah yg saya duduk sekarang nie. Biar laa org nak ckp saya bodoh ke apa, dah rezeki saya Dlm PMR sampai kat situ jekan. And tak bermakna org yg tak msk asrama tak boleh berjaya kan? And saya Akan buktikan kat family saya, yg anak sulung dia nie boleh berjaya Dlm SPM nnt, insyaAllah :)

#saya bukan nak memburukkan keluarga saya, but saya nak bg contoh and teladan kat semua. Biar laa kita duduk asrama pun, kerja seperti masak and kemas rumah pun kena tahu okay? Bye, assalamualaikum, kalau tak jab dosa kalau jab sayang. *peace*

No comments:

Post a Comment